Op naar het zuiden

6 april 2015 - Pocatello, Idaho, Verenigde Staten

Maandag 6 april

Zoals elke morgen vroeg wakker. Het eerste wat ik doe is op de app kijken en zie een berichtje van Viev: skypen nu. En dan naar oma Muis bellen. Dus om half acht aan de skype met oma Muis. Blijkt dat de hele familie aanwezig is bij oma op tweede paasdag. Viev, Juul, Michel en Rosa samen met Zwanet en Henk met de kids. Verweg maar toch dichtbij. De verbinding is niet sterk maar wat fijn om iedereen te horen en te zien.

Vanmorgen weer grauw buiten. Eigenlijk hebben we nu wel genoeg sneeuw, kou en grauwe dagen gehad. We willen nu naar de warmte toe.

Eerst maar eens de voorraad aanvullen dus op naar Walmart Bozeman. Onderweg naar Bozeman valt het ons op dat de huizenbouw Europees aandoet. Woonwijken met afwisselend twee onder één kap en vrijstaande vila’s. Ook de stad op zich is rustig ingedeeld met weinig schreeuwerige Billboards. In de Walmart vallen we deze keer ook niet op. Uiterlijk en kledingstijl winkelend publiek lijkt aardig op winkelpubliek bij AH.

Het wordt vandaag dus een reisdag bestemming Idaho Falls. Onderweg nog veel sneeuwbuien maar geleidelijk aan wordt het beter. Wel bijzonder om halverwege bij Henry”s Lake een groot meer te zien dat helemaal dichtgevroren en besneeuwd is. Je kunt zien dat dit zomers een toeristisch gebied is, maar momenteel uitgestorven.

Na een lange lange rit aangekomen In Pocatello, eerst naar een cowboy RV Park, maar dit ziet er niet uit. Dus op naar KOA Pocatello, waar we een leuke plek vinden. En nog belangrijker, de zon schijnt en het is 6 graden warmer, heerlijk!

Nog even gecheckt of er een cache dichtbij ligt en ja hoor, 150 meter verderop is er een verstopt. Team Bekker gaat op stap en Kasper heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een snelle cachevinder. Onze tweede in de USA, goed bezig! We lopen nog een blokje rond maar de omgeving is niet zo erg spannend.

Helaas geen internet op de laptop, dus blog posten wordt een dag opgeschoven naar de volgende dag naar een andere camping.

Iedereen is moe van de lange reis: eten, TV kijken en dan op tijd naar bed.