San Francisco

21 april 2015 - San Leandro, California, Verenigde Staten

Dinsdag 21 april

Vanmorgen de boel ingepakt voor onze laatste rit van 100 km met de camper. Als het goed is komen we vandaag aan in San Francisco, onze reisbestemming.

Het is druk op de weg en er heerst ook behoorlijk wat wind, er wordt ook gewaarschuwd voor rukwinden. Maar Robbin loodst ons veilig over de weg en tweeënhalf uur later komen we aan op de plaats van bestemming: Trailer Haven RV Park in San Leandro. We hebben geen plaats gereserveerd en als we aankomen lijkt de camping al aardig vol te staan en we zien ook een bordje met : NO VACANCY.. oeps. Het zou toch niet..? Het blijkt dat de camping eigenlijk vol is maar dat er een camper die gereserveerd had niet op is komen dagen en dus mogen wij die plek. Wow, wat een geluk. We krijgen een plek toegewezen naast de ingang, hebben dus mooi overzicht wat in- en van de camping afgaat. We ontdekken ook nog een collega Road Bearcamper, misschien de Oostenrijkers? Het blijkt dat ze het niet zijn, misschien arriveren ze morgen.

Nadat we ons hebben geïnstalleerd gaan we aan de studie hoe we het best San Francisco in kunnen gaan. Er blijkt een BART treinstation 1 km verderop te zijn waarmee we snel en eenvoudig de stad in kunnen. Laten we dat maar doen. Zo gezegd zo gedaan, een klein halfuur lopen vanaf de camping arriveren we bij BART. Een behulpzame dame helpt ons met de tickets en twintig minuten later staan we in het centrum van San Francisco.

We lopen naar Pier 39, lopen wat winkeltjes binnen en drinken nog ergens koffie met cupcakes. We lopen naar de pier van de Alcatrazveerboot en hopen nog wat tickets voor Alcatraz te scoren. Helaas, het blijkt ook in deze tijd druk bezocht te zijn en vanaf 27 april zijn er pas weer tickets verkrijgbaar. Voor ons te laat, zijn we hopelijk veilig terug in Hardenberg. Men houdt echter ook elke dag 50 plaatsen vrij voor de eerste rondleiding om 8.45 uur. De ticketverkoop hiervoor begint ’s morgens om 7.30 uur en ivm de run op deze kaarten adviseert men om 6.00 in de rij te gaan staan. We zijn nog niet razend enthousiast over deze optie en denken er nog even over na.

Om 17.00 vertrekken we weer in de BART richting camping. Deze keer is het ontzettend druk met woonwerkverkeer en we hangen tussen de lezende, appende en candycrushende menigte in op weg naar San Leandro.

Voor de verandering vanavond geen BBQ maar gezonde wraps. We doen nog even een rondje camping , drinken nog wat en dan is het alweer bedtijd. Als we spontaan op tijd wakker zijn gaan we misschien naar Alcatraz, maar die kans is wel erg klein..