Salt Lake City

7 april 2015 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Dinsdag 7 april

Vanmorgen rustig aan gedaan. Nog even app contact met het thuisfront gehad. Alles onder controle daar. Viev heeft tentamens en Juul is druk bezig met rij- en theorielessen. Mies en Rosa zijn inmiddels terug in Amersfoort.

We hebben een camping uitgezocht in Brigham City, een kleine 2 uur rijden. Even nadat we op weg zijn zien we donkere wolken voor ons verschijnen, dat belooft niet veel goeds.

En ja hoor, het begint eerst wat te regenen, daarna licht te sneeuwen en even later zitten we in een dikke sneeuwbui. De sneeuw blijft zelfs liggen, dus het wordt uitkijken. Er zijn ook al wat auto’s uitgegleden en in de berm beland. Na een uur rijden stopt het gelukkig met sneeuwen en komen we in een gebied terecht waar kennelijk niet zo veel sneeuw gevallen is. De zon begint zelfs te schijnen en als we bij een pompstation aankomen is het zelfs prachtig weer. Ongelofelijk, mensen lopen hier met blote benen en slippers aan..

Onderweg stoppen we nog bij een visitor centre om informatie over Salt Lake City op te vragen en vervolgen daarna onze weg naar Brigham City. Om 14.00 komen we daar aan, maar zien niet zoveel redenen om daar te overnachten. Salt Lake City is nog een uur rijden en we besluiten om door te rijden en daar een KOA camping op te zoeken.

Om 15.00 uur komen we daar aan en zijn we aangenaam verrast door deze mooie stadscamping. Er gaat dagelijks een gratis shuttlebus naar down town Salt Lake City en daar gaan we mooi gebruik van maken. We checken voor in ieder geval twee nachten in en installeren onze camper op een mooie plek. Het is inmiddels 16 graden en we maken een ommetje, op zoek naar een geocache die verstopt zit achter de camping. Helaas niet gevonden, dus op naar de volgende die we wel gevonden hebben, eigenlijk aan Robbin de eer deze keer.

We lopen weer terug en het is perfect weer om de barbecue aan te maken. We halen vlees uit de vriezer, gooien dit in de speeddefrost en Robbin is de Grillmeister. Heerlijk dit weer, een verademing na al die kou en sneeuw.

Nog even tv kijken en info Salt lake City bestuderen. Morgenvroeg maar eens even de stad in.