Mono Lake

17 april 2015 - Lee Vining, California, Verenigde Staten

Vrijdag 17 april

Vandaag vertrekken we richting het Noorden. Richting Mono Lake, noordelijk van Yosemity National park. Vanmorgen heb ik een vrouw gesproken die uit Mammoth komt, iets zuidelijker dan Mono Lake, de temperatuur is daar lager dan aan de westkant van de bergen. We bereiden ons dan ook voor op lagere temperaturen.

We ontbijten lekker in de zon, skypen nog even met het thuisfront en gaan nog even op zoek naar twee geocaches die dichtbij verstopt zijn. Kasper is weer de perfecte geocacher en heeft ze in een mum van tijd gevonden. Weer twee op het conto van Team Bekker!

Het is een lange maar prachtige weg op naar het Mono Lake bij het plaatsje Lee Vining. Aan de linkerkant zien we prachtige bergketens met sneeuwtoppen, de Sierra Nevada. Deze reizen een heel eind met ons mee, totdat we uiteindelijk de bergen in gaan. Prachtig, wat een mooie omgeving! We blijven langzaam klimmen, het hoogste punt deze dag is 8100 ft hoog. Dichtbij het Mono Lake dalen we wel iets, maar niet veel.

Om ongeveer 14.00 komen we op de camping aan, het is hier rustig dus plek genoeg. De temperatuur valt mee, het is zo’n 20 graden. We installeren de camper en zoeken een plekje in de zon. We willen natuurlijk naar het Mono Lake en dat blijkt op loopafstand te zijn. Mooi te combineren met evt. caches. Even snuffelen op het internet en ja hoor, drie caches in de buurt die leiden naar het Mono Lake. Zo gezegd, zo gedaan. onderweg naar het meer kunnen we drie caches scoren. No één is snel gevonden door Robbin. De tweede cache een eindje verder op de route werd door Kasper als eerste ontdekt. Rest ons nog nr. 3. Die ligt hemelsbreed niet ver van no 2, maar hoe komen we er? We proberen eerst via de reguliere weg een route te vinden naar de cache. Die reguliere weg is richting Mono Lake. Op zich mooi om Mono Lake te ontdekken, maar we raken verder van de cache. Dus weer terug en de kortste route via een bergpad genomen. En ja hoor ther he is, the cache hangend in een boom! Dat was een mooie! We vervolgen ons bergpad en komen hiermee in een prachtige vallei terecht met een stromend beekje met de originele naam Lee Vining Creek. We pauzeren hier even en vervolgen daarna weer ons pad wat uiteindelijk in de bebouwde kom van Lee Vining uitkomt. We zijn weer dicht bij de camping.

Daar aangekomen zoeken we een plekje in de zon vooraan de weg. We zien dat er een andere Road Bear camper arriveert, ook met een tijdelijk kenteken. Misschien ook Nederlanders of Duitsers met een wegbrengcamper? Zo te zien hebben ze problemen met hun luifel en Kasper biedt een helpende hand. Het blijken Oostenrijkers te zijn, die een week eerder dan ons zijn vertrokken, maar op dezelfde dag de camper weer in moeten leveren in San Francisco.  Zij vertrekken morgen richting Noorden terwijl wij richting Westen gaan. Het blijkt dat we wel op dezelfde camping eindigen en elkaar dus ws weer treffen. Dan drinken we er samen één op!

De grillmeister verzorgt weer een gezonde avondmaaltijd met aardappels en vlees vanaf de BBQ. Deze keer ook gezond wat groente erbij, gestoofde spruiten, een nieuw probeersel van de Walmart.

Morgen gaan we richting westen, de bergen over naar een camping In Sonora. Op naar het warme weer. Het zal daar 81 Fahrenheit worden, wat overeenkomt met 27 graden C. Heerlijk!