Terug naar het Noorden

29 maart 2014 - Kingsland, Georgia, Verenigde Staten

Vannacht wakker geworden van een flinke stortbui en van een nat bed, het luikje boven ons bed stond  nog open met als gevolg in ieder geval natte voeten.  Vanmorgen  gaan we weer terug richting Noorden om op schema te blijven. We geven gehoor aan een tip van Jannet om Herman Eshuis te bezoeken in Edgewater, wat praktisch op onze route ligt. Het was erg leuk om hem te ontmoeten hier, en wat  bijzonder! Helemaal in Florida als Hardenbergers onder elkaar’s  ochtends  aan de koffie, wat is de wereld toch klein! Drie uur later en heel wat indrukken rijker vertrekken we naar Daytona Beach, waar men in het weekend voor $5,- met een eigen auto het strand op mag rijden.  De omgeving langs de Highway doet nog steeds tropisch aan met veel bananenplanten en moerassige vlaktes. Onderweg begint het te regenen en als we bij Daytona Beach aankomen regent het pijpestelen. Het is rustig op de boulevard en op het strand spotten we nog wel een paar auto’s  die ondanks het slechte weer even een strandritje maken.

Van Daytona Beach gaan we naar St. Augustine, een pittoresk dorpje zo’n 100 km ten noorden van Daytona. Het dorpje werd in de 15e eeuw gesticht door een Spaanse ontdekkingsreiziger en de mediterrane sfeer is er nog te proeven. Het weer doet daarin ook mee, want er verschijnt een stralende zon! We parkeren onze RV op een speciale parkeerplaats en lopen door kleine straatjes met allerlei souvenirwinkeltjes,  cafeetjes en restaurants. Er wordt een demonstratie gegeven van de Britse soldaten en lopen er allerlei dames en heren rond in 15e eeuwse klederdracht. Het oudste huisje van de VS staat aan het einde van de straat en via de boulevard lopen we terug langs Castillo de San Marco, het oudste fort van de VS.

Het is inmiddels  17.00 uur en tijd om een camping op te zoeken. Samen met Osmandnavi  en mijn RV Parky app moet dit goedkomen. Navi leidt ons idd prima om de grote plaats Jacksonville heen en we belandden op een schattige KOA camping in St. Mary, net over de grens met de staat Georgia. Het BBQtje die we bij de Wallmart hebben gekocht kan nu eindelijk dienst doen en blijkt idd waar voor zijn geld. Voor $10 heeft hij in ieder geval één keer goed dienst gedaan en voor heerlijke steakjes gezorgd. Dat gaan we vaker doen!