Into Space

28 maart 2014 - Cape Canaveral, Florida, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we bijtijds vertrokken naar het Kennedy Space Centre. De kaartjes hebben we al en door ons getoer gisteren weten we de route ook al. Het was gelukkig niet zo druk, geen lange wachtrijen. Het aantal paden en rijen doet vermoeden dat het in hoogseizoen wel eens heel anders zou kunnen zijn. Eerst toeren we in een bus naar een gedeelte verderop in het park waar van alles te zien en te horen rondom de Apollo’s .Onderweg kwamen we daarbij ook nog langs een natuurreservaat waar we nog alligators gespot hebben en allerlei roofvogels. Daarna weer terug naar het Space Centre zelf waar we veel gezien en gehoord hebben over de diverse Space Shuttles. Om 14.00 uur gingen we richting camping om daar ook nog van het mooie weer te genieten. Onderweg nog even gestopt om nog meer alligators en vogels te spotten in het Merritt Island Wildlife Refuge. Prachtige vogels hebben we gezien, helaas nu geen alligator.Wel bijzonder dat er in zo’n hightech Spacegebied een natuurreservaat te bewonderen is.

Op de camping eindelijk buiten genieten van de zon en rond 17.00 uur zijn we weer getuige van het vertrekkende cruiseschip, die bij nazoeken op Google ws naar de Caribbean vertrekt.

De weerkaart belooft ons niet veel goeds voor het gebied waar wij doorheen gaan trekken. Het plan is om morgen bijtijds te vertrekken, Daytona Beach te bezoeken en dan all the way up en kijken waar we terechtkomen. Wel alvast wat campings opgezocht op de RVapp, ingevoerd in de navi en vooral ook screenshotjes hiervan gemaakt. Ik moet toch een keer een voldoende krijgen voor mijn rol als navigator.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl