Historic Savannah

30 maart 2014 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Op de camping is een ontbijtruimte waar men pancakes en waffles voor de gasten maakt. Wij maken daar dankbaar gebruik van en willen ook wel zo’n waffle uitproberen. Het is erg druk en we schuiven aan bij naar wat blijkt een Canadees echtpaar te zijn uit Quebec. Zij zijn onderweg naar Florida naar de warmte om daar een maand te verblijven.

Na het ontbijt vertrekken eerst naar het Visitor Centre van Georgia, waar veel info te vinden is. Per staat is het verschillend, maar over het algemeen vindt je in elke staat wel een informatiecenter waar je nuttige tips en trucs aangereikt krijgt. Ook hier ontmoeten we weer een Canadees echtpaar die ons aanspraken op onze taal. Zij hebben nl hun roots in Holland, te weten in Holten en Meppel, en ook zij waren op doorreis vanuit Florida.

We wilden graag een plantage bezoeken, maar deze zijn niet geopend op zondag. In plaats daarvan gaan we  naar het historische dorp Savannah, om een stukje geschiedenis van Amerika te zien en sfeer te proeven daar. Het Visitor Centre Savannah wordt duidelijk aangegeven en we stappen daar op een ‘historische’ hop on hop off bus waarbij de chauffeur van alles vertelt over de historie van Savannah en we krijgen prachtige historische huizen te zien. Af en toe stapt er een zgn bewoner van zo’n huis op en geeft een kleine voorstelling, erg leuk! We besluiten alleen off te hoppen en gaan op eigen gelegenheid het stadje verder in. Het is gezellig druk met allerlei terrasjes en live- muziek. Om 16.30 wordt het tijd om een camping te gaan zoeken en die vinden we vrij snel op de Highway Interstate 95: camping Lake Jasper, een nieuwe opgezette camping bij een groot meer. Hier schijnen alligators in te zitten en Kasper wil ze erg graag zien, maar helaas, na herhaalde pogingen van alles te zien behalve alligators.

Bij het meer ontmoeten we het derde Canadese echtpaar deze dag, en je raadt het al, ook op de terugreis vanuit Canada. De winters duren hen daar toch te lang.