Shop en go

3 april 2014 - Clarksboro, Verenigde Staten

Vandaag gaan we een stukje verder richting New York. Ongeveer 200 km te gaan. Ik heb Kasper zover gekregen dat hij mee gaat shoppen, dus gaan we naar een shoppingmall om nog wat dollars te spenderen aan presentjes voor de kids.

Navi is vandaag een beetje van de leg, het programma is geupdated en heeft een andere layout gekregen. Het duurde even voordat we dit in de gaten hadden, maar uiteindelijk kregen we de route naar de Mall geprogrammeerd en let’s go. We checken nog even het aankomstpunt en dat lijkt goed, de afstand is ongeveer 35 km. We volgen navi trouw, maar tot onze verbazing brengt ze ons bij een kantorencomplex ipv een Mall, hier valt weinig te shoppen! Navi weer opnieuw ingesteld, gelukkig wijkt de route niet ver af.

We komen aan bij Arundel Millsen het is een prachtig overdekt winkelcentrum, niet echt een outlettmall. Het is rustig en we kunnen op ons gemak ons lijstje afwerken. De kledingzaken zijn niet echt interessant, de Amerikaanse mode in deze regio  is toch wat minder modern en heeft een andere style. Om 14.00 vertrekken we weer richting camping Timberlane bij Philadelphia. Het is een drukke weg door allerlei plaatsen waaronder Baltimore. Navi is ingesteld, maar heeft nog steeds problemen met haar nieuwe brein. Ze wil ons een paar keer van de I95 af leiden naar een B-weg die hier parallel aan loopt, maar wij zijn eigenwijs en luisteren niet wat achteraf ook maar goed was. Vlak voor een tolweg besluiten we dan toch maar af te slaan, navi had er toch een bedoeling mee ws. Helaas, we toeren op de  B-weg waar we alsnog toll moeten betalen, oeps, verkeerde zuinigheid.  Navi leidt ons vervolgens weer naar de I95, maar door eigen schuld deze keer  afslag gemist. Om 18.00 komen we wederom ongeschonden op de camping aan, thx Kasper!

De buren zijn ook net gearriveerd, blijken in hun camper te wonen. Net als vele andere gepensioneerden hebben ze hun huis verkocht en toeren in hun camper rond. Op vorige campings hebben we ook al gemerkt dat veel Amerikanen in een camper of trailer wonen en vanuit hier naar hun werk gaan. De buurvrouw geeft ons wat tips over de camping in New York, schijnt een mooie plek te zijn en mooi centraal gelegen. We zijn benieuwd.

Nog een kleine afstand te gaan en daarna heeft het campertje een aantal dagen rust. Inmiddels hebben we een heel aantal staten van de VS gezien met ieder hun eigen kenmerken: Illinois, Indiana, Kentucky, Tenessee, Georgia, Florida, South Carolina, Virginia, Maryland, New Jersey en morgen dus naar New York. Het mijlenpakket van 2500 mijl zijn we gepasseerd. Morgen wordt het ws  een intensieve rit door de drukte van New York, dus dat wordt spits vermijden en navi dubbelchecken.