Op zoek naar Obama

2 april 2014 - Washington D.C., Verenigde Staten

Op naar Washington vandaag! Vanmorgen even flink opgedoft, stel dat we Obama zien. We gaan eerst met de metrobus vanaf de camping naar het metrostation en van daaruit de stad in. Ideale en goedkope manier om in het centrum van Washington DC te komen, voor minder dan 10 dollar pp retour zijn we op de plek van bestemming. Met onze plattegrond in de hand, op naar het Witte Huis. Het is nog rustig in de stad, behalve bij het Witte Huis waar groepen toeristen voor het hek staan. Veel beveiliging rondom, het wemelt van de politie en er zijn hekken geplaatst. Ook bij tuin van het Witte Huis staat brandweer paraat. Het lijkt alsof er iets bijzonders aan de hand is, misschien hoog bezoek aan het Witte Huis? Plots stijgt er een helicopter op gevolgd door twee anderen. Bij navraag blijkt dat dit Obama was die hierin vertrokken was vanaf het Witte Huis. Yes, hebben we hem toch nog gespot!

We wandelen de route verder af langs de Memorials en het Smithsonian. Voor de lezers van Dan Brown een bekend fenomeen die bij ons niet mocht ontbreken op het lijstje. Vele prachtige gebouwen hebben we gezien waaronder ook het US Capitol en the Library of Congress. We verwonderen ons erover dat we hier zomaar in Washington tussen al deze mooie en indrukwekkende gebouwen en genieten enorm.

Moe maar voldaan kwamen we terug op de camping, waar we toevallig de eigenaars van het Nederlandse campertje aantroffen. Blijkt dat ze morgen vertrekken naar Nederland en hun campertje laten verschepen naar Hamburg.

Het was een indrukwekkende dag , het wordt een laat dinertje. Morgen verkasssen we naar een camping verder op de route naar New York en moeten we nog wat dollars verbrassen op een Outletmall.