Veel schaduw in the Sunstate State

27 maart 2014 - Cape Canaveral, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg op om half acht en voor het eerst in onze vakantie zien we geen zon.maar veel bewolking. Huh, we zijn toch in de Sunset State? Maar wat niet is, kan nog komen en gewapend ga ik naar de restroom om bikiniproof weer terug te komen, we gaan immers naar Cocoa Beach! De navi zegt 180 km, dus vergeleken met gisteren moet dat te doen zijn. Eerst nog maar even weer tanken, daarna kwamen we al snel op de Florida Turnpike, een tolweg dwars door Florida, van west naar oost. Om de haverklap kwamen we langs een tolpoort, waarbij we variërend van $ 1 tot $ 1,50 moesten betalen. Dat was op zich het ergste niet, wel de onderbrekingen, het schoot niet op. Op sommige plekken was er wel een afslag, maar geen oprit. Bij een tolpoort gingen we eraf, bleek dit een afslag te zijn, geen nood, een paar mijl verderop konden we er zo weer op. Wel weer een onderbreking erbij. Na een tijdje kregen we toch wel behoefte om te pauzeren, bleek alleen niet mogelijk te zijn aan de tolweg. Dus noodgedwongen gingen we van de tolweg af om een rustplaats te zoeken. Dat is gelukt tussen de bananenbomen. Kopje koffie gemaakt, even wat fruit eten. Kan allemaal in het campertje, heerlijk!

Navi zegt dat we niet weer terug op de tolweg hoeven en geeft een alternatieve route aan. Blijkt achteraf het begin te worden van onze omzwervingen. Via een andere route komen dus Cape Canaveral binnen en kunnen we de camping niet vinden en gaan de verkeerde kant op richting zuiden naar de Space Coast. Komen we er vervolgens achter dat we helemaal verkeerd zitten en gaan nog vol goede moed weer richting het noorden, naar Cape Canaveral. Bij elk bordje letten we op het woord RV Camping, maar helaas. Op een gegeven moment komen we bij het Kennedy Space Center waar een portier ons enthousiast verwijst naar een prachtige RV Camping dichtbij. Gelukkig, het is ondertussen 15.30 en we zijn wel toe aan rust. We komen door een prachtig tropisch plantengebied en in gedachten wanen we ons al op een resort, maar aangekomen aldaar blijkt dit alleen voor NASA personeel te zijn, grrrr. We krijgen aanwijzingen voor de weg naar Jetty Park, de RV camping waar we ook naar toe wilden. Blijkt achteraf ook niet zo gemakkelijk te vinden, dichtbij het vertrekpunt van de Cruise Ferries. Kasper grapt nog dat deze camping vast vol is, vgls wet van Murphy. Nou, dat scheelde idd niet veel, er is nog één plekje vrij en morgen moeten we verkassen naar een andere. Maar wat zijn we blij! Het is 16.15 uur als we op de plek staan. Om 17.00 horen we veel getoeter en muziek, blijkt dat er een cruiseschip vertrekt, een hele happening.

De camping is prachtig gelegen aan de Atlantische kust en is een echte familiecamping. De temperatuur is echter matig, er heerst een straffe wind en het is bewolkt. Te koud om buiten te eten, laat staan om de bikini tevoorschijn te toveren. Na het eten hebben we de camping verkend en zijn het strand op geweest. We zien pelikanen en schildpadden, prachtig! Morgen gaan we naar het Kennedy Space Center, deze keer wel goed geprogrammeerd in de navi.

1. Gerry:
    28 maart 2014
    Geweldig om jullie reis verhaal te lezen tijdens mijn ontbijt. Gr. G