Sunshine State

26 maart 2014 - Wildwood, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. Het wordt een lange reisdag vandaag, dus op tijd vertrekken.  728 km te gaan vandaag. Het was een koude nacht, vannacht heb ik al een keer het kacheltje hoger moeten zetten. Toen we vertrokken scheen de zon volop bij een temperatuur van -2.  Voor deze tijd van het jaar is het erg koud. We  zagen op het nieuws dat er eergisteren in Lexington nog een sneeuwstorm  heeft gewoed. Dus rap richting het zuiden, op naar de warmte!

We hebben nu genoeg country en westernliedjes op de radio gehoord, daarom gisteravond laat nog gauw even muziek van de laptop op een TOPIGS-USB gezet die Kasper gelukkig bij toeval nog bij zich had. De kids zouden zoiets nooit vergeten mee te nemen. Met het varkentje in de USB poort tuffen we dus al meezingend de Highway op.

Het wegennet in de USA rijdt prettig, weinig verschil in snelheid van vrachtverkeer. Om geen tijd te verspillen hebben we besloten om te stoppen bij een plek waar zowel een tankstation als een Wallmart te vinden is. Na zo’n 200 km vonden we zo’n plek, voor de zoveelste keer de tank volgegooid en flink wat boodschappen gedaan. De dollarkoers is erg gunstig op het moment dus het veelvuldig tanken ( 1 op 3) doet iets minder zeer.  Met de huidige koers kost 1 liter benzine € 0,67.De lunch hebben we ook hier maar genuttigd. Na een kleine twee uur pauze weer gauw de snelweg op.Veel, heel veel asfalt hebben we gezien en ook veel automerken zoals Buick, Chevrolet en af en toe een VW. De Japanse merken doen het ook goed: we signaleren ook veel KIA’s en Honda’s.Stukken rubber als gevolg van klapbanden vindt je hier veelvuldig midden op de weg en in de berm, we mochten zelfs live meemaken hoe zo’n band klapte.

De reis verliep voortvarend totdat we zo’n 60 km na Wallmart in de file terechtkwamen die uiteindelijk twee uur oponthoud gaf. Wegwerkzaamheden en megatransport waren hier de oorzaak van. Rond half vijf kwamen we dan eindelijk Florida binnen, the Sunset State, yes! We besluiten tot half zeven door te rijden en dan een camping te zoeken. Voor die tijd nog even het Florida Welcome Center bezocht voor wat info en gelijk de kaartjes voor Kennedy Spacecenter gehaald.

We checken in bij KOA Wildwood, waar we een babbeltje maakten met de receptionisten. We hadden eigenlijk geen recht op korting, maar na een zielig verhaal over de file kregen ze toch medelijden met ons en gaf de vrouwelijke baas ons toch 10% discount.En weer staan we met ons campertjes wederom tussen allerlei Big Rigs met enorme slideouts. Maar we zijn er maar wat blij mee! ’s Avonds lekkere pizza gebakken en gezellig met onze kaarsjes uit de Wallmart gegeten. Morgen gaan we naar Cocoa Beach.