Pokeren in vegas

15 april 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Woensdag 15 april

Zoals gisteren al bedacht blijven we nog een dagje in Vegas. Het zonnetje schijnt en het is gelukkig windstil. Kasper boekt nog een nachtje bij en na het gebruikelijke ochtendritueel ( ontbijten, skypen, appen met de kids) nemen we om 11.30 de shuttlebus naar Harrah’s op de Strip. Een vrolijke negerin rijdt deze keer de bus en een half uurtje later lopen we de strip op.

Het is redelijk rustig en we hebben alle tijd om allerlei winkeltjes in te gaan. Onderweg komen er allerlei herinneringen boven van twee jaar geleden, we zien de McDonalds waar we toen met z’n allen hebben gegeten en in de Coca Cola’s hebben we destijds een coca cola proeverij gedaan. Het is nu alleen een stuk rustiger dan toen.

We kopen wat kleine souveniertjes, eten een broodje bij de Subway en besluiten om een pokertafel op te zoeken waar Robbin graag een gokje wil wagen. We komen uit bij Flamingo’s. Er is een wachtlijst voor Texas Holdem Poker en we moeten ongeveer drie kwartier wachten voordat hij aan de beurt is. We kijken wat rond en zien vooral oudere mannen/vrouwen die hun geluk beproeven aan de gokautomaten.

Eindelijk is Robbin aan de beurt en mag zijn geluk beproeven. Vrij snel wint hij wat, maar daarna speelt hij een tijdje quitte. Kasper besluit ondertussen ook mee te doen, komt ook op de wachtlijst, maar neemt na een tijdje plaats op een andere tafel. Gedurende 4,5 uur lang wordt er gewonnen, verloren en switch ik als trouwe toeschouwer telkens tussen twee pokertafels in. Leuk om te observeren hoe het allemaal in zijn werk gaat. De croupiers zijn vingervlug, wisselen geregeld en de één entertaint zijn groep en de ander is weer rustig aanwezig. Ook krijgen ze zelf geregeld chips van de royale winnaars aan tafel.

Ik raak in gesprek met een medetoeschouwer. Hij is verscheidene malen verhuist binnen de USA en woont momenteel 15 minuten van Las Vegas, gaat regelmatig naar de Strip. Vindt het leuk om het gokken te bekijken en mensen zoals ons te ontmoeten. Robbin heeft inmiddels gehoord van een medespeler dat hij de croupier een chip moet geven, die zorgt er dan voor dat hij gratis drankjes krijgt, slimme boy. Voor deze medespeler brengt dat echter geen geluk, die drinkt kennelijk een beetje teveel Corona’s..Robbin houdt het heel verstandig bij eentje.

Aan Kaspers pokertafel laat Kasper mij zijn kaarten zien zodat ik ook mee kan denken. Hij heeft helaas niet veel geluk en krijgt met regelmaat slechte kaarten. Hetzelfde geldt uiteindelijk voor zoonlief. Na 4,5 uur verlaten ze de pokertafel en nemen afscheid van hun medespelers waar ze ondertussen een pokerband mee hebben opgebouwd. Robbin maakt nog een babbeltje met een stel Ierse jongens die hem uitnodigen om mee te gaan stappen. Hij bedankt voor de eer, wil geen nacht a la Hangover en gaat trouw met pa en ma mee naar de shuttlebus.

Het is 21.45 uur als we op de camping aankomen. De rol van grillmeister kan niet meer uitgevoerd worden, wel neemt Robbin de rol van kok aan en verzorgt een heuse maaltijd voor ons. We genieten nog na van onze dag en maken een voorlopige planning voor morgen. Dan gaan we op naar Death Valley.