Death Valley

16 april 2015 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Donderdag 16 april

Vandaag wordt dus weer een reisdag. Eerst ontbijt en appcontact met thuis. Viev en Juul hebben alles onder controle, het huis en de auto’s zijn schoongepoetst en Viev heeft haar meest gevreeste tentamen gehaald, yes!! Vanwege tijdsverschil en werk niet gelukt om telefonisch contact te krijgen. Morgen herkansing.

Via RvParky twee campings opgezocht, kunnen we kiezen waar we naar toegaan als de tijd het toelaat. Op onze weg naar Death Valley kiezen we een route via de Strip, het is cool om daar met de camper overheen te rijden. Daarna wordt het een lange rustige weg tot aan Beatty, een armoedig gehucht vlak voor Death Valley. Onderweg nog even het zoveelste tankstation bezocht, het enigste punt van bedrijvigheid, zodat we in ieder geval voorbij Death Valley kunnen komen.

Death Valley is indrukwekkend om doorheen te rijden. We rijden over bergketens afgewisseld met valleivlaktes van zand cq opgedroogde meerbeddingen. Die zijn omgetoverd in zoutvlaktes. Er is weinig begroeiing maar veel afwisseling van bergvormen en steenkleuren. De wegen kenmerken zich door veel bochten en veel hoogteverschil. Binnen 100 km ga je een paar keer van zeeniveau naar 1500 m boven zeeniveau. Weinig begroeiing, wat enkele bloeiende witte plantjes en we zien aan het eind ook mini- Yoshuatree’s.

Na Death Valley zien we camping nr. 1 maar die slaan we over. Geen sfeer en we hebben nog tijd over, dus gaan we naar Lone Pine, naar camping Boulder Creek Resort. Onderweg daar naartoe zien we aan de linkerkant wederom een opgedroogd meer waar zoutwinning plaatsvindt.

We checken in, krijgen een mooi plekje en lopen de camping nog even over. Er is een hoog grijsgehalte aan eigenaren van megacampers vergezeld van een Jeep. Robbin neemt zijn taak als grillmeister wederom serieus en verzorgt een heerlijke BBQ. Het koelt jammer genoeg snel af en we trekken ons terug in de camper. Nog even bloggen, chillen en tv kijken en de avond is al weer om.

Morgen verder richting Yosemity.

1. Oma Muis:
    17 april 2015
    Wat is het mooi daar heerlijk genieten gr oma