Las Vegas

14 april 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dinsdag 14 april

Vandaag wordt weer een reisdag. Ook moeten we nodig naar de Walmart. Allereerst kijken we op de Bekkerapp. Julian moet vandaag theorie examen doen en we natuurlijk erg benieuwd. Zien al op de app dat hij geslaagd is, yes! Hij is ook superblij, wij ook en trots natuurlijk! Om 9.00 uur (17.00 uur NL tijd) skypen we even.

Om half elf vertrekken we van deze mooie camping, op naar Las Vegas. Maar eerst nog even naar de Walmart. Via RVParky hebben we een gevonden dichtbij, in Hurricane. We laden de camper weer vol met boodschappen, helpen op de parkeerplaats nog een collega/camper met accupech en gaan dan op weg. Er heerst een straffe wind, die onderweg overgaat in harde rukwinden. Er wordt ook voor gewaarschuwd op de verkeersborden dus uitkijken geblazen. Robbin rijdt ons rustig, geconcentreerd en beheerst de weg over. Het waait echt hard, het lijkt wel een zandstorm! We lasten wat vaker een rustpauze in en zijn blij dat we om 15.00 uur aankomen op de KOA camping.  Inmiddels zijn we ook weer een tijdzone overgegaan. Het tijdsverschil is nu negen uur met Holland. De KOA camping is een echte stadscamping, maar de douches zijn netjes en schoon en er is ook een leuk zwembad. Wat nog beter is, er is een shuttlebus die om het uur naar de Las Vegas strip vertrekt en ook op bepaalde tijden weer haalt.

We besluiten de bus van 18.00 te nemen, even wat rond te lopen en iets te eten en dan weer terug te gaan. De bus zet ons af bij Harrah en we lopen de strip op, weten alleen niet welke richting de beste is, rechts of links.  Na info van een beveiliger slaan we linksaf de meute in. Het waait nog steeds erg hard en het begint ook kouder te worden. Het valt ons niet mee om een restaurant te vinden. Bij elk bord van restaurant lopen we eerst een casino binnen. We zien uiteindelijk aan de overkant een restaurant en besluiten daar een hapje te eten. Het is een net restaurant maar erg vol en rumoerig. We kunnen elkaar bijna niet verstaan. Drie kwartier later en ruim honderd dollar lichter vertrekken we langzaam richting Hannah naar de shuttlebus. Het is inmiddels erg afgekoeld met nog steeds harde wind, dus we lopen zoveel mogelijk binnen. Blijkt dat er genoeg restaurants binnen zijn achter de casino´s.  Dus voordat je bij een eetgelegenheid bent, moet je eerst een casinohal door. Leer voor een evt. volgende keer.

Om 21.10 gaan we weer met de shuttlebus terug en deze levert ons netjes af bij Sams Town, dichtbij de camping. We hebben voor morgen nog geen specifieke plannen. Robbin wil nog graag een gokje wagen op de pokertafel, dus mogelijk blijven we hier nog een dagje.