Olympisch dagje

9 april 2015 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Donderdag 9 april Vandaag op naar Olympic Park, the Olympic Oval en ook een bezoek naar het Salt Lake staat op het programma. Nadat de route is uitgestippeld en ingevoerd in Navi vertrekken we. Het is een mooie zonnige dag en gaan eerst naar het Olympic Park, waar de rodelbanen en ski-schansen zijn. Het is een prachtige rit van ongeveer 20 mijl naar het westen van Salt Lake City, waar we de bergen in gaan. Daar aangekomen blijkt het erg rustig te zijn buiten. Men is met restauratiewerkzaamheden bezig, overal zijn bulldozers en grote kranen te zien. Binnen in het visistorcentre is er een soort museum waar van alles te doen. Alle Olympische wintersporten worden belicht, ook zien we een grote foto van onze eigen Jochem Uytdehaage, die in daar in 2002 twee medailles gewonnen heeft. Voor het eerst in ons leven hebben we ook op de ski’s gestaan, zelfs van een skischans gesprongen. Weliswaar met een simulator, maar toch..

Vanwege de tijd gaan we niet de buitentour doen, maar in plaats daarvan op naar de Olymic Oval, de overdekte schaatsbaan. Het duurt ongeveer een half uur voordat we daar zijn, het is wel geopend maar er zijn weinig activiteiten. Het ijs is net een paar weken daarvoor opgeruimd en er vinden ook hier allerlei restauratiewerkzaamheden plaats. We maken nog even een babbeltje met een medewerker. De Amerikanen reageren positief als ze vernemen dat we uit Holland komen, dat vinden ze awesome. Velen zeggen graag nog een keer naar Holland te willen gaan, met name naar Amsterdam.

14.00 uur, inmiddels tijd voor het Salt Lake. Dit ligt op de route naar de camping, drie kwartier rijden. We komen aan bij de haven, maar het is erg rustig. Het is nog te vroeg in het seizoen voor buitenactiviteiten. We zien een prachtig meer en proeven het water, het is echt zout.. Aan de noordkant is het zoutgehalte 25% en aan de zuidkant 14%. Om 16.00 uur arriveren we weer bij de camping. Prachtig weer voor de BBQ. Grillmeister Robbin levert goed werk. Inmiddels hebben we ook een andere Road Bear RV ontdekt, een exacte RV dan de onze met ook een tijdelijk kenteken erop. ’s Avonds nog even chillen en tv- kijken. De weersvoorspelling is goed, zonnig met ongeveer 20- 22 graden. Morgen gaan we richting Las Vegas, kijken wel hoever we komen. Voor die tijd ook nog even een Walmart pakken. Via RVParky hebben we er een vlak bij de snelweg gevonden.