Fillmore

10 april 2015 - Fillmore, Utah, Verenigde Staten

Vrijdag 10 april

Vandaag trekken we weer verder. Onderweg naar de douches komen we langs de andere Road Bear camper. Blijken Nederlanders te zijn die net als wij de camper van Chicago naar San Francisco brengen in 4 weken tijd. Vervolgen bijna dezelfde route, misschien komen we ze nog ergens weer tegen.

Na wat app en telefooncontact met het thuisfront vertrekken we om 11.00 richting zuiden. Onderweg nog even weer de tank volgegooid en de boodschappen aangevuld bij de Walmart.

Het is prachtig weer en we besluiten om ongeveer 15.00 uur een camping te zoeken. Dat wordt KOA bij Fillmore, een mooie camping met mooie plekken en prachtige douches en toiletten.

We raken al aardig ingeburgerd in de USA, steken weer de BBQ aan en genieten van het heerlijke weer. Na het eten maken we nog even een wandeling en komen bij een zandpad uit waar we een aantal pick- up trucks tegenkomen die een bergpad oprijden. Dat komt uit op een soort zandkuil wat een soort ontmoetingsplek blijkt te zijn. Wij worden door een auto uitgenodigd voor het eten van marshmallows maar besluiten om verder te lopen.

We maken een rondje en komen langs een weiland waar een stier blijkt los te lopen. Voorzichtig lopen we er langs en vervolgen onze weg terug naar de camping. We komen langs een weiland waar een stel jongens een losgeslagen kalf de wei weer in willen drijven. Kasper biedt een helpende hand en we raken in gesprek. Net zoals vele Amerikanen vinden ze het geweldig om Hollanders te ontmoeten en we worden uitgenodigd om iets te komen drinken. Mum en Dad zouden het prachtig vinden. We gaan met ze mee naar de schuur waar de hele familie aan het BBQ- en is. Pa, ma, vier zoons en een dochter met hun gezinnen. We drinken een Pepsi met hen en blijven ongeveer een uurtje op bezoek. Ze zijn erg geïnteresseerd in hoe het leven is in Holland en vice versa zijn wij dat natuurlijk ook. Ze gaan geregeld op vakantie naar Europa, willen binnenkort naar Scandinavië en vragen ons om advies. We maken wat foto’s, wisselen adressen uit en gaan weer op weg naar de camping, het wordt inmiddels donker. Onderweg komen we pa tegen in de pick-up die vraagt waarom we alweer vertrekken en niet blijven BBQ-en. Ze willen ons evt wel naar de camping brengen met de auto. We leggen uit dat we zelf al gegeten hebben en dat we morgen een adres zoeken om een Quad te huren. Pa zegt zelf een Jeep te hebben en dat we die morgen mogen gebruiken om de bergen mee in te gaan. Dat is natuurlijk niet tegen dovemansoren gezegd en we gaan op zijn aanbod in. Als we ons morgen melden in hun winkel zullen ze ons daarmee helpen. Inmiddels is het pikdonker als we nog 1,5 km naar de camping moeten lopen. Wat leuk om zulke gastvrije mensen te ontmoeten!