Mountainbiken in Zion

13 april 2015 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Maandag 13 april

Wederom zonnig vandaag, dus weer buiten ontbijten. De planning is om mountainbikes te scoren en daarmee de bergen in te gaan.

In Springdale zitten twee fietsverhuurwinkels. We voeren de dichtstbijzijnde in de navi en gaan op weg. Aangekomen daar blijken we de eerste van het seizoen te zijn. De jongen heeft zelf niet zoveel verstand van fietsen, meer van bergbeklimmen, maar we zijn heel zelfredzaam en onder aanwijzingen van de fietsspecialisten worden de banden opgepompt, de vering en de zadels ingesteld. Voor een mooie routen de bergen in moeten we de fietsen in de camper meenemen naar het dorpje Rockville. Vandaar moeten we de weg Bridgeroad inrijden en dan naar boven biken.

Zo gezegd, zo gedaan.  Het klimmen valt ons niet mee, het is erg warm en de helling is erg steil. Dit geldt overigens niet voor Robbin. Die is binnen een mum van tijd boven. Doordat de helling steil is zijn we ook zo boven op de berg en hebben een prachtig weids uitzicht over de vallei. De terugweg is gelukkig gemakkelijker.

We hebben nog tijd over en nemen de fietsen weer mee de camper in op weg naar Zion National Park. We parkeren de camper net voor het park in Springdale en gaan op de fiets het park in. Bij een shuttlebus komen we erachter dat de fietsen ook mee kunnen voorop de bus. Sportief als we zijn besluiten we met de shuttlebus naar het einde van de route te gaan en die dan weer terug te fietsen. Robbin stapt iets eerder uit en fietst met de shuttlebus mee naar het eind van de route. Met zijn drieën fietsen we weer terug naar Springdale. Er komen onderweg leuke herinneringen boven van twee jaar geleden, toen we met het hele gezin hier rondgewandeld hebben. Wel bijzonder om hier dan te fietsen. Onderweg zien we ook nog bergbeklimmers de rotsen opklimmen. Om ongeveer 17.00 leveren we de fietsen weer in en lopen we van daaruit weer naar de camper.

Voor de verandering eens geen BBQ, maar gezonde wraps met rijst. Ook weer tijd voor de was, voor ruim 8 dollar hebben we alles weer schoon in de kast. Nog even een vuurtje gemaakt buiten en plannen gemaakt voor de volgende dag, op naar Vegas, naar een KOA camping.