Jeep avontuur

11 april 2015 - Fillmore, Utah, Verenigde Staten

Zaterdag 11 april

Het is een prachtige morgen met volop zon. We ontbijten buiten en hebben het gebruikelijke app contact met thuis. Blijkt dat Goldie zijn pootje bezeerd heeft en een nagel los heeft zitten. Verliest veel bloed en Viev had al bedacht om hiermee naar de dierenarts te gaan. Ze zal ons op de hoogte houden over hoe het is afgelopen.

Om 11.00 uur gaan we op stap om de Jeep op te halen. We moeten ons melden bij hun winkel in Fillmore: ACE Hardware en daar worden we verder geholpen.  Eerst nog even een bloemenzaakje opsporen om een bloemetje voor hen te halen. De receptioniste tipt ons een bloemenwinkel dichtbij, die met de ‘balloons’ buiten. We vinden deze op weg naar de winkel, een allerschattigst souvenirwinkeltje met verkoop van fresh flowers. Een oudere dame helpt ons en maakt voor ons een mooi boeket voor mrs. Roper. Het wordt afgeleverd in een mooi vaasje met water gevuld. Daarmee kunnen we wel voor de dag komen. We vertellen haar dat we met een jeep de bergen ingaan waarop ze haar telefoonnr. Geeft zodat we haar kunnen bellen in geval van lekke band. Dan kan zij er voor zorgen dat er iemand naar ons komt, lief!

Op naar de ACE hardwarestore, waar het een drukte van belang is op zaterdagochtend. We worden al snel opgemerkt en een van de zonen Roper brengt ons naar de Barn waar we hen gisteren hebben ontmoet. We zien Pa Roper ook nog langs de kant van de weg, druk bezig bij de bouw van een huis, een druk baasje.

We hoopten een oude Jeep mee te krijgen, waar we niets aan zouden kunnen vernielen, maar we krijgen een mooie zwarte Jeep mee. De jongen wijst ons een mooie route aan waar we de bergen in kunnen. Zo gezegd, zo gedaan. Robbin kruipt achter het stuur en crosst ons de berg op. Kasper en ik mogen per gratie ook nog even een stukje.. Onderweg stoppen we een paar keer om het uitzicht te bewonderen. We komen geregeld ATV’s ( quad) en UTV’s (overdekte 4- persoons quad) tegen en op sommige plekken in de bergen zien we mensen dagcamperen. Op een gegeven moment worden we ingehaald door een pick-uptruck, die vervolgens voor ons aan de berg op gaat. Inmiddels zijn we al vrij hoog en worden we door een tegemoetkomende man op een ATV gewaarschuwd dat we binnenkort niet verder kunnen ivm sneeuw en dat er ook al een auto vastzit. We parkeren de Jeep en lopen verder de berg op. Wat blijkt, staat daar de pick-up truck die ons ingehaald heeft. Benzine op, en vastzittend tussen grote stenen op een smal bergweggetje. De auto moet achteruitrijdend de berg af. Robbin en Kasper helpen hen met het aandrukken en we houden verscheidene malen ons hart vast. Uiteindelijk lukt het de wagen te keren en rijden ze weer jolig de berg af. We vragen ons af of die heel thuiswaarts keren.

We besluiten ook terug te keren en rijden nog even de route die we gisteren gelopen hebben en komen vervolgens weer op de camping uit. We gooien de tank nog even vol en brengen de Jeep weer terug naar de Barn en vertrekken weer terug naar de camping. Op de Bekkerapp zien we dat Goldie met succes geholpen is, de nagel is verwijderd en mw heeft een mooi verbandje om haar poot. Goed gedaan Viev! Chapeau!

Vgls Amerikaanse traditie zorgt grillmeister Robbin weer voor een heerlijke BBQ. We raken al helemaal ingeburgerd. Het was een heerlijk dagje vandaag. Morgen wordt weer een reisdag op weg naar het zuiden.