Van Iowa naar South Dakota

30 maart 2015 - Presho, South Dakota, Verenigde Staten

Maandag 30 maart,

Vanmorgen wederom problemen met de verwarming, blaast koude lucht ipv warme lucht en ook ons gaspitje gaf geen vlammetje.

Na wat onderzoek en gedraai aan de gasaansluiting aan de camper doet ie het gelukkig weer. Voor de zekerheid nog contact opgenomen met Road Bear. Deze gaf ons een adres, bij herhaling problemen kunnen we hiermee contact opnemen. Blijkt niet nodig te zijn, chapeau voor Robbin!

Vandaag staat er een lange reis op het programma, we willen zo dicht mogelijk bij Keystone aankomen. Wederom RV Parky en Osmand ingeschakeld en als eindpunt twee campings in Chamberlain in gedachten. We besluiten niet de grote Highway te nemen, maar binnendoor te reizen om zo het binnenland te verkennen. Het zijn prima wegen en we rijden door dorpjes en zien veel boerderijen. Naarmate de rit vordert wordt het steeds rustiger en minder bevolkt. Bij Lake Andes parkeren we de camper voor een picknick en daarna weer verder naar de Interstate 90 richting Chamberlain.

Eenmaal daar aangekomen blijkt de camping niet open te zijn. Op naar camping Al Oasis een eindje verderop. Deze is wel open, maar geen water en geen toiletten. Voor ons geen optie, dus gaan we weer de Interstate 90 op. Koa camping Kennebec is ook gesloten, hopelijk biedt camping New Frontier in Presho wel mogelijkheden. De camping is leeg maar toevallig rijdt er iemand die zegt dat we er kunnen overnachten, alles is aanwezig behalve internet maar we zijn al heel blij dat we een plekje hebben.

Het weer is prachtig en we genieten op een bankje van een wijntje en een biertje. Lopen nog even het dorpje Presho in en verbazen ons over de eenvoud van de omgeving en de huisjes. Wat mogen wij ons dan toch gelukkig prijzen.

We treffen nog voorbereidingen voor morgen en kijken nog even de film af van gisteren. Morgen naar camping Happy Holiday in Rapid City, volgens het campingboek is deze het hele jaar geopend. Wel zo belangrijk voor ons.