Interstate 80 west

28 maart 2015 - Waukee, Iowa, Verenigde Staten

Zaterdag 28 maart

Het was een koude nacht, zo zonder verwarming. Telefonisch contact gehad met helpdesk, die ons adviseert ons om propaan te tanken, mogelijk zit daar het probleem. De campingeigenaar verwijst ons hiervoor naar Rick’s RV, een camperbedrijf een paar mijl verderop. Handig, kan die ook naar onze buitenspiegel kijken. Daar aangekomen blijkt de verwarming het ineens weer te doen. We worden erg vriendelijk geholpen, de medewerker kijkt voor de zekerheid nog even naar de kachel en repareert de buitenspiegel. Zo, we kunnen weer veilig op pad. Robbin schrijft nog even een mooie recensie op hun site en gaan weer op weg om veel km te maken. Ons reisdoel vandaag is Des Moines en Robbin rijdt de meeste kilometers vandaag. Het is een lange reis over de Interstate 80 west met veelal hetzelfde landschap: kaal, heuvelachting met veel monocultuur maisteelt. Onderweg nog even een paar stops gemaakt: bij Hennepin Canal Parkway, een natuurgebied en heel eind verderop een Tanger Outlet bezocht, een grote shoppingmall.

Dicht bij Des Moines gaan we op zoek naar campings via camping exits, maar veel campings zijn nog niet geopend. Uiteindelijk via de campinggids op camping Timberline gestuit. Zijn eigenlijk nog niet geopend, maar we mogen er wel staan. Is alleen nog geen wateraansluiting, maar dat is voor ons geen probleem. Een alleraardigst echtpaar staat ons op te wachten en we zijn blij met ons plekje.

’s Avonds lekker gekookt en op tijd onder de wol, moe van de lange reis.