Start camperreis

27 maart 2015 - Shorewood, Illinois, Verenigde Staten

Vrijdag 27 maart

Vanochtend vroeg op, om 6.00 worden we gehaald. Ontbijten kan nog net. In de hal van het hotel ontmoeten we meerdere klanten van Road Bear. We knopen een gesprek aan met een klein, grijs mannetje met een Road Bear jas aan, blijkt dat hij de oprichter is van Road Bear.  Van origine is hij een Zwitser die op zijn 25ste naar Canada is vertrokken. Heeft daar een camper gekocht en verhuurd en zo grondlegger is geweest van het bedrijf Road Bear. Hij is nu 69 en brengt af en toe nog een camper vanuit de fabriek naar het westen van de USA, waar hij momenteel woont.

Om ongeveer 9.00 uur komen we in Middlebury aan, we krijgen uitgebreid instructie en na wat administratie kunnen we eindelijk onze gloednieuwe camper in. Wederom zijn we verrast door de ruimte en technische snufjes die erin zitten, geen straf om zo te moeten camperen. Gelukkig zit er ook een NAVI in zodat Osmand navi het niet alleen hoeft te doen. Dat ging vorig jaar nogal eens mis.

Allereerst op zoek naar een Wallmart, wat heerlijk om daar weer te shoppen. Ook handig dat er een McDonalds daar onder één dak zat. Gelijk maar even Amerikaans gegeten dus..Ondertijds nog een babbeltje gemaakt met Barbara, een alleraardigste gastdame van de Wallmart.

Volgepakt gaan we op zoek naar onze eerste camping en dat is Leisure Lake in Shorewood geworden. Onderweg blijkt dat de rechter buitenspiegel niet stabiel is en telkens naar buitendraait. Bijrijder wordt nu ook meekijker. Morgen maar laten repareren. Op de camping is nog geen wateraansluiting ivm de temperatuur maar toiletten, douches en elektriciteit zijn voorhanden. We hebben een mooie plek dicht bij toiletten/douches en installeren de camper. We hebben twee slide-outs, één voor de keuken en één voor de slaapkamer. Wow, wat een ruimte, hier kunnen we heel wat in kwijt. Robbin bakt een paar eitjes en we kijken de rest van de film van gisteren af: The American Sniper, een indrukwekkende film…

Ondertussen blaast de verwarming ipv warme lucht, lauwe lucht en uiteindelijk koude lucht gatsie. Wat zou er aan de hand zijn? Van alles geprobeerd, morgen maar helpdesk Road Bear bellen. Goed ingepakt gaan we slapen, its freezing cold, brrr.