Op weg naar Yellowstone

4 april 2015 - Columbus, Montana, Verenigde Staten

Zaterdag 4 april

Vandaag gaan we dus naar Yellowstone. Er is in deze tijd een beperkte toegang, maar Cor heeft internet gecheckt en de noordoost entree zou vrij zijn. Wij zitten ook aan de oostkant dus dat zou de kortste weg zijn. De planning is door noordoost ingang het park in naar Cooke City en vervolgens via de noordkant er weeruit naar een KOA camping in Bozeman aan de Interstate 90.

Dus eerst op naar Cody, daar tank volgooien en dan op naar Cooke City in Yellowstone. Robbin is wederom onze chauffeur. Vol verwachting rijden we de Chief Joseph Highway, een prachtige scenic route. Prachtige bergen verschijnen in het zicht en we zien veel bizons, gazelle’s en elanden. Vol verwondering en met ons fotostoestel in de aanslag genieten we van deze prachtige omgeving.

Onderweg geeft navi wel steeds aan dat we om moeten keren. We besluiten niet naar haar(ze heeft een vrouwenstem) te luisteren en Osmand navi te volgen die zegt deze highway te blijven volgen. Totdat we net 10 mijl voor Cooke City ( en dus Yellowstone) een bord op de weg zien staan met daarop de woorden Road Closed, grrr. Achter ons staat een witte personenauto, deze gaat ondanks het bord toch wel de weg op. Wij wagen het er niet op, er zit niets anders op dan terug te gaan. Maar eerst wat eten, In the middle of nowhere gaat de slide- out uit en gaan we een eitje bakken. Dat is het mooie van een camper, je hebt alles bij je en bent ip zelfredzaam.

Even later zien de de witte personenauto ook weer terugkomen. Kasper maakt een babbeltje met hen, de weg is helemaal volgesneeuwd en dus niet toegankelijk. Na het eten trappen we de motor weer aan en willen via de US 212 naar het noorden gaan. Helaas staat hier ook een bord Road Closed…Dus moeten we via de Chief Joseph Highway ook weer terug, op zich geen straf maar het kost ons weer minstens twee uur extra rijden. Aankomsttijd Bozeman is inmiddels ook opgeschoven naar 20.00 uur. Het is een lange reis richting noorden, we zijn moe en besluiten om 18.30 in Columbus op Mountain Range RV camping te overnachten.

Na het eten zoek ik op het internet of er een geocache dichtbij ligt. Idd ligt er op 11 minuten lopen een cache verstopt in het Granit Park in Columbus, Three Daimonds.  Kasper en ik gaan er naar op zoek en yes, Team Bekker found it (aan Kasper eigenlijk de eer). Onze eerste cache in het buitenland. We laten voor hen nog een  50 eurocent winkelwagenmuntje achter. In het donker lopen we weer terug. Drinken nog even wat en dan hup het nest in. Morgen vroeg op want dan willen we echt Yellowstone in!

1. Jacqueline:
    6 april 2015
    Gefeliciteerd met jullie eerste cache in Amerika. Ben jaloers.
  2. Jacqueline:
    6 april 2015
    Sorry 2 e de eerste begreep ik niet.