Op richting Zuiden

22 maart 2014 - Stinking Creek, Verenigde Staten

Het was vannacht een koude nacht met een harde ijzige wind. ’s Morgens blijkt dat het gevroren heeft, maar de zon schijnt gelukkig ook al weer volop. Ontbijten, opruimen en om 9.00 uur vertrekken we richting het zuiden. We hopen zo ver mogelijk te komen richting Great Smokey Mountains.

Vanaf de camping zaten we al snel op de Highway richting Lexington en onderweg zagen we het landschap veranderen van het drukke stadse naar het idylische platteland. We hebben een paar stops gemaakt in een dorpje om toch een indruk van het achterland te krijgen. Door een fout van de navigator (me) belandden we in de stad Lexington, waar we achteraf een paar leuke straatjes gezien hebben. Voor een paar oude mannetjes die op de veranda zaten waren we zelfs een heuse bezienswaardigheid! De temperatuur steeg snel naarmate we meer zuidelijker gingen, we konden lekker buiten lunchen. Heerlijk is dat in een camper, je hebt alles bij de hand. Om 17.30 besluiten we een camping te gaan zoeken net voor Knoxville. We volgen een bord vanaf de snelweg en komen in de middle of nowhere bij een prachtige camping, ATV camping Ride Royal Blue langs het beekje The Stinking Creek (niets van geroken overigens). Veel bedrijvigheid hier; hele families met quads, motoren en jeeps, die ’s avonds aan de BBQ zitten. Blijkt dat dit een populaire camping is voor deze doelgroep. We waren hier echt een buitenbeentje,met maar een 'kleine' camper en zonder quad.Temperatuur hier heerlijk, samen lekker buiten een biertje gedronken en daarna het terrein verkend."s Avonds het schema van de volgende dag opgesteld, doelstelling Great Smokey Mountains.