Interstate 95 north

31 maart 2014 - Fayetteville, North Carolina, Verenigde Staten

Vandaag weer veel snelweg gezien. We hebben nog ruim 800 km af te leggen voordat we in Washington zijn en gaan vandaag 500 km die kant op. Via RVParky een camping ingetikt in de navi en zelfs de locaties van de Wallmarts aan de I95 zijn opgezocht. Om 9.00 vertrekken we en de reis gaat voorspoedig over de I95. Dit is de Interstate 95 we nu al vanaf Jacksonville volgen en kunnen dat doen tot aan New York, erg prettig! Het wegennet in de VS is eenvoudig, er zijn een aantal grote wegen en die worden vervolgens in richting aangegeven, men gaat richting North, South, East of West. Nu zitten we dus op de I95 en gaan we North.

Het is nog wel koud, maar de zon schijnt en het is onbewolkt. Dat geeft de burger moed! Onderweg rijden we met veel campers op en ik besluit een tijdje achter een grote camper aan te rijden met een mini-cooper aangekoppeld. Deze heeft een prettige snelheid, de mini is wel prettig om naar te kijken en het geheel houdt ons ook mooi uit de wind. Ik volg mijn voorganger getrouw en gezellig rijden we samen op. Af en toe probeert een invoegende auto onze relatie te verstoren, maar dat probleem lost zichzelf weer op. Totdat Kasper na anderhalve uur een pauze in wilde lasten, toen moesten we wel afscheid nemen. Het Canadese echtpaar op de camping vertelde ons gisteren dat er veel gepensioneerden een camper kopen en hier dan een aantal maanden mee op reis gaan. En inderdaad, op de rustplek is het gehalte grijs erg hoog. Met hun grote campers met aangehaakte auto’s, boten en fietsen lijkt het inderdaad een hele verhuizing. Dat lijkt ons ook wel wat over een jaar of vijftien.

Na een bezoekje aan de Wallmart vinden we voorspoedig onze camping bijtijds, de mooiste tot nu toe. Ruime plekken, heel aardig personeel en schitterend weer! Fijn dat we er op tijd zijn en we halen ons WallmartBBQtje erbij en maken een paar lekkere steakjes. Morgen reizen we de andere helft van de reis naar Washington en hopen we camping Cherry Hill op tijd te bereiken.