Casper

2 april 2015 - Casper, Wyoming, Verenigde Staten

Donderdag 2 april

Vandaag op naar een tussenstop in Casper. Via Good Sam campingbook twee campings opgezocht met open all year round, wel zo belangrijk in deze tijd van het jaar. Ook via de RVParky app een Wallmart opgezocht. ’s Morgens nog even contact met de kids en dan op naar Casper.

Het is een lange reis met hetzelfde landschap: heuvelachtig, droog en kaal. In Casper aangekomen eerst maar even naar de Wallmart. Het winkelend publiek heeft een hoog zgn red neck gehalte: tattoos, piercings en zwaarlijvigheid zijn hier goed vertegenwoordigd. Straalt geen vriendelijkheid uit.

Op naar de eerste camping Casper East RV Park. Deze bevindt zich pal naast de snelweg en heeft zo te zien veel permanente bewoners. Rommelig, sfeerloos en naast de snelweg. Deze wordt hem niet. Op naar Fort Casper Campground. Deze bevindt zich op een mooie plek met uitzicht op de bergen. Ook een camping met veel langdurige campinggasten. Een alleraardigste receptioniste helpt ons en geeft ons een mooi plekje dicht bij het toiletgebouw. Ze is erg trots op dit gebouw, het is erg schoon en ze vraagt me om eerst daar te checken hoe schoon ie wel is. Later merk ik dat de toiletten idd schoon zijn, maar wel bijzonder afgebakend met een douchegordijn ipv een deur. Gelukkig ben ik alle keren nog de enigste bezoekster dus geen nood.

Ondertussen opgezocht dat de noordingang van Yellowstone wel geopend is. We besluiten het erop te wagen en richting Yellowstone te gaan morgen. RVParky app geeft een aantal campings door, een KOA in Greybull lijkt ons wel wat. We mailen met de camping en krijgen tot onze verrassing een Nederlands mailtje terug dat ze geopend zijn en dat we welkom zijn. Dat is nou leuk, daar gaan we dus heen morgen.

Nog even filmpje kijken uit Robbins homecinema collectie en dan is het alweer bedtijd.